6 alimente de evitat la supermarket

Shopping-cart-007Primul lucru de care trebuie sa tinem cont cand mergem la cumparaturi este sa evitam sa mergem cand ne este foame. Senzatia de foame este cel mai mare dusman si ne face sa avem pofta de o multime de alimente, majoritatea nesanatoase, alimente pe care in mod normal nu le-am consuma. In plus, este foarte important sa evitam alimentele pline de zahar, sare si grasimi. Dintre acestea, cele pe care ar trebui sa le eliminam definitiv din cosul de cumparaturi sunt:

 

  1. Supa la cutie: continut ridicat de sare, aport nutritiv neglijabil.
  2. Noodles instati: continut ridicat de sare si grasimi, indice glicemic foarte mare, aport nutritiv neglijabil. Alegeti in schimb noodles din orez sau din faina integrala si incercati sa ii gatiti in casa.
  3. Iaurt aromat: continut ridicat de zahar si grasimi precum si foarte multi consevanti artificiali, acest tip de iaurt este adesea promovat ca fiind “sanatos”. Va propunem in schimb alternativa sanatoasa: luati un iaurt simplu in care adaugati cateva din fructele preferate (Corporatisti Sportivi prefera varianta de iaurt cremos cu 2% grasime si afine sau caise)
  4. Sos alb pentru paste: continut foarte ridicat de grasimi. Incercati sa adaugati in locul acestui sos sa folositi un iaurt cu un continut scazut de grasime.
  5. Sos de soia: continut foarte foarte ridicat de sare, in specia la brandurile mai ieftine. Daca totusi doriti sa il folositi in diverse retete, va sfatuim sa alegeti o versiune light, de la un brand de incredere si sa nu mai adaugati sare in mancare.
  6. Cereale pentru micul dejun: adesea promovate ca si sanatoase, in general cerealele pentru micul dejun sunt pline de grasimi si zahar. Alternativa noastra: preparati-va singuri mixul e cereale preferate folosind fulgii preferati (ovaz, spelt, secara, etc) la care puteti adauga o mana de fructe uscate cum ar fi stafidele sau curmalele (atentie: uscate nu confiate!!!!)

 

 

Sursa: Women’s Health & Fitness Magazine