Alergarea

alergareaPeste 60% din persoanele din mediul urban care practica sport au declarant ca in topul preferintelor se afla alergarea.

Pe langa beneficiile cunoscute pe care le are asupra corpului nostru ( scaderea in greutate, o mai buna functionare a sistemului cardiovascular, tonifierea pielii, etc), alergarea reprezinta una dintre cele mai eficiente exercitii de antrenare a creierului. Principalele efecte, conform mai multor studii dezvaluite in cadrul intalnirii anuale a Societatii de Neurostiinta  din San Diego, sunt:

  • Imbunatatirea memoriei chiar si dupa inaintarea in varsta: specialistii au stabilit ca persoanele care au alergat pe banda timp de cel putin 4 luni au avut rezultate foarte bune la testele de memorie chiar si la cativa ani distanta.

  • Prevenirea pierderilor de memorie si a simptomelor asociate bolii Parkinson, cel mai important efect fiind anularea bradikineziei (incetinirea miscarilor voluntare, unul dintre principalele semne ale bolii Parkinson dar si o manifestare care afecteaza peste jumatate dintre persoanele cu varsta de peste 80 de ani)

  • Imbunatatirea mobilitatii prin cresterea nivelului de dopamina din timpul alergarii

  • Ameliorarea depresiei: pe un studiu realizat pe subiecti cu varste cuprinse intre 15 si 25 de ani disgnosticati cu depresie, s-a constat ca dupa introducerea unui program de alergare zilnic timp de 12 saptamani, doar 2 dintre acestia au mai prezentat simptomele acestei boli

Inainte de a incepe un program de alergare este bine sa tinem cont despre cateva sfaturi in ceea ce priveste echipamentul, alimentatia si incalzirea dinaintea alergarii.