5 alimente-minune pentru creier

Studiile recente au demonstrat ca pana la a 66% din capacitatea creierului poate fi controlata de catre noi prin alimentatie si prin activitatile pe care le facem (asa numitul brainfitness despre care vom detalia intr-un articol viitor).

Desi au aparut multe “alimente-minune”, mai jos le gasiti pe cele care ajuta la imbunatatirea capacitatii mentale

1. Afinele

Creierul consuma oxigen mai mult ca oricare alt tesut al corpului, ceea ce il expune zilnic la o mai mare doza de fragmente de oxigen numite radicali liberi. Acestia contribuie la pierderea treptata a memoriei, asocitata cu imbatranirea. Cu toate acestea, nutrientii antioxidanti continuti de afine, vitaminele C si E, pot contribui la distrugerea acestor radicali liberi, imbunatatind activitatea creierului.

 

2. Somonul

Omega-3 DHA este un tip de grasime frecvent intalnita in peste iar somonul este unul dintre cei mai bogati in continut. Desi au aparut numeroase mituri legate de consumul de somon, acestea sunt in marea majoritate nefondate, somonul ramanand in continuare un aliment esential si este recomandat sa il consumam saptamanal (2 portii de cate 150g). Daca totusi va numarati printre persoanele care nu agreaza acest tip de peste, il puteti inlocui cu hering, sardine sau macrou care pot de asemenea asigura necesarul saptamanal de acizi grasi.

 

 

 

3. Cafeaua

Cei care isi incep ziua cu o cafea vor fi de acord: dupa o ceasca de cafea gandesti mai usor, esti mai alert, ai un timp de reactie mai bun si esti mai eficient. Acestea sunt principalele efecte observate imediat. Conform studiilor efectuate, cei care beau o ceasca de cafea zilnic au cu pana la 70% mai putine sanse sa aiba pierderi de memorie o data cu inaintarea in varsta. Mare atentie insa la cantitate si la ora la care beti cafeaua intrucat efectele cofeinei persista in organism pana la 12 ore

 

4. Spanacul

Cu totii il stim pe Popey caruia spanacul ii dadea super puteri. Desi s-a dovedit ca primul studiu conform caruia spanacul continea cea mai mare calitate de fier a fost eronat (o virgula pusa gresit), totusi cantitatea reala continuta nu este deloc neglijabila iar spanacul ramane in continuare unul din alimentele esentiale. Lipsa fierului din organism duce la o mai slaba oxigenare a creierului, astfel spanacul, alaturi de carnea rosie si de alte legume cu frunzele verzi care au un continut ridicat de fier, trebuie sa faca parte din meniul saptamanal al oricarui om.

 

5. Scoicile

Vitamina B12 este esentiala in organism iar un nivel scazut el ei se concretizeaza in pierderi de memorie. In cazul in care nu sunteti fan scoici, puteti substitui cu alte alimente bogate in B12, cum ar fi puiul, mielul, laptele sau ouale