Cum sa evitam oboseala de dupa pranz

Dupa pranz, corpul incepe procesul de digestie si, desi am baut cafea de dimineata, experimentam o stare de oboseala si somnolenta, in special daca suntem la birou. Iata cateva sfaturi pentru a evita aceasta senzatie si pentru a avea un plus de energie dupa amiaza:

Evitati deshidratarea

Nivelul energiei este direct proportional cu nivelul de hidratare. Este foarte important sa consumam minim 2 litri de lichide zilnic insa atentie la bauturile cu continut ridicar de cofeina: acestea deshidrateaza si este important sa compensam efectul acestora. In cazul in care nu sunteti obisnuit sa beti multa apa, o solutie este sa aveti o sticla pe care sa o reumpleti, astfel va puteti monitoriza cantitatea de lichid consumata. De asemenea puteti aroma apa cu diverse fructe si legume cum ar fi citricele, kiwi sau castravete.

Consumati un mic dejun bogat in fibre

Este dovedit stiintific ca un mic dejun bogat in fibre contribuie la scaderea oboselii insa in acelasi timp ajuta la senzatia de satietate astfel ca pe parcursul zilei suntem tentati sa mancam mai putin. Le puteti obtine din fulgi de ovaz, cereale si fructe de padure.

Faceti cateva exercitii fizice

Nu ne referim aici la un antrenament complet ci la cateva minute de exercitii usoare care pot fi efectuate la birou de tipul strechingului, sau puteti opta pentru plimbari scurte (chiar si mersul pana la cel mai apropiat magazin, aprovizionarea cu apa si apoi intoarcerea in birou conteaza enorm). In plus, in loc sa luati liftul, puteti opta pentru folosirea scarilor (noi recomandam sa faceti acest lucru zilnic, nu doar la pranz, daca infrastructura o permite).