5 motive pentru care ar trebui sa includeti ceapa in dieta voastra

A venit toamna iar pietele sunt pline de fructe si legume. Cu toate acestea, foarte multa lume evita anumite alimente in special din considerentul ca nu pot fi consumate la birou (ceapa si usturoiul sunt cel mai frecvent evitate). Stim ca este dificil sa includeti ceapa sau usturoiul in micul dejun sau pranz in zilele lucratoare insa le puteti consuma la cina sau in week-end. Iata doar 5 motive pentru care ar trebui sa includeti ceapa in dieta zilnica:

1. Primul si cel mai important motiv este reprezentat de faptul ca ceapa este, la fel ca si ardeiul iute, un arzator natural de grasimi. Ceapa contine un mix de minerale si uleiuri care contribuie la arderea grasimilor avand in acelasi timp si rolul de accelerator al metabolismului. De asemenea contine putine calorii: 60 calorii intr-o cana de ceapa maruntita.

2. Este un antiinflamator natural. Adesea inflamatiile din corp sunt produse de o acumulare de acizi grasi oxidati iar ceapa contine enzime care impiedica acest proces de oxidare.

3. Ceapa contribuie la intarirea oaselor. Ceapa contine mai multe flavonoide care contribuie la intarirea celulelor osoase si la dezvoltarea masei osoase.

4. Contribuie la scaderea colesterolului rau si la reducerea riscului de coagulare a sangelui.

5. Studiile medicale au aratat ca ceapa are capacitatea de a preveni dezvoltarea celulelor canceroase care se regasesc cel mai adesea in stomac sau in sistemul digestiv.