Alimente anti-stres

Mancatul pe fond emotional este periculos. Sau nu e asa? Expertii vor spune ca a manca pe fond de stres este o strada cu sens unic spre o nutritie proasta, spre o imagine deformata a propriului corp si care in final genereaza mai mult stres. Insa nu obiceiul de a manca pe fond emotional este cel care ne doboara ci “ce”, “cand” si “in ce cantitate” mancam. Deci data viitoare cand sunteti stresati si stomacul o ia razna, uitati de ciocolata si inghetata din frigider si incercati “sa va mancati stresul” intr-un mod stilat si sanatos cu urmatoarele super-alimente care va binedispun:

Nuci, alune, migdale

Aveti un deadline strans? Seful sa sufla in ceafa? Aveti un blocaj mental? Luati o mana de samburi de migdale sau de alune de padure. Acestea sunt super-alimente pentru creier si cu siguranta au puteri magice atunci cand, pe fond de stres, aveti nevoie de acel boost de energie. In plus migdalele sunt cunoscute ca adjuvant in procesele de pierdere in greutate iar alunele au, conform cercetarilor efectuate, proprietatea de reducere a tensiunii arteriale (si stim cu totii ca atunci cand suntem stresati aceasta creste ingrijorator)

Alegeti-va ciocolatacacao

Ciocolata cu lapte va indulceste si binedispune in momentele de amaraciune insa in acelasi timp se depune cu veselie in zona abdomenului iar efectele pe termen lung asupra corpului nu sunt de neglijat. In schimb, ciocolata neagra, este bogata in flavonoide, substante cunoscute pentru proprietatile de relaxare a organismului. In plus, ciocolata neagra are si un continut mai mare de fenetilamina care ajuta la imbunatatirea proceselor cerebrale, cum ar fi capacitatea de concentrare sau abilitatile de multi-tasking. Daca nu sunteti siguri ce ciocolata sa alegeti, va sfatuim sa va ghidati dupa continutul ridicat de cacao (min.70%).

Nu mai fiti morocanosi cu ajutorul ceaiului verde

Sunt zile in care va vine sa luati pe cineva la bataie. Poate fi colegul enervant de la munca sau vecinul care da cu bormasina la niste ore imposibile. Insa stiti ca loviturile si tipetele nu fac nici un bine asa ca faceti un pas inapoi si va luati o cana de ceai verde. Acesta contine tiamina, o substanta care va ajuta sa va reluati concentrarea si sa va reluati activitatea mai cu spor. O cana de ceai verde este plina de antioxidanti si nu va va agita asa cum o face o ceasca de cafea.

Redobanditi-va puterea cu spanac

Pentru acele zile cand pur si simplu nu sunteti in elementul vostru, cand corpul vostru are nevoie de un shot de energie si putere, stati departe de aparatul de cafea! Luati in schimb o salata de spanac. Acesta, datorita continutului ridicat de acid folic, va va revitaliza imediat. Spanacul reduce, de asemenea, nivelul homocisteinei, substanta “vinovata” de procesele mentale lente. Cu ce puteti manca salata de spanac? Va sugeram sa o combinati cu fasole, paine integrala sau ciuperci.

Peanut_Butter_Apple_Dip_photoMere si unt de arahide – un rasfat binemeritat

Cand suntem stresati corpul tanjeste dupa carbohidrati, motiv pentru care suntem capabili sa mancam orice e dulce. Iar acest lucru stim unde duce in final…De aceea, data viitoare cand va vine pofta de “ceva bun” sau “ceva dulce” incercati sa luati cateva felii de mar si sa le inmuiati in unt de arahide. Merele sunt o sursa de vitamine si carbohidrati complecsi iar untul de arahide este o sursa delicioasa de grasimi sanatoase. Acest mix inlatura senzatia de foame si induce o stare de bine care dureaza cateva ore bune.