Octavian Piciu – banking, alergare, inot si triatlon

tavi1Nume: Octavian (Tavi) Piciu

Varsta: 37 ani

Ocupatie: Programator BI, BCR Romania

Sporturi: alergare, inot, triatlon stafeta

 

Care a fost relatia ta cu sportul de-a lungul timpului?

Am inceput cu handbalul, pe la 10 ani. Am practicat acest sport timp de aproape 7 ani la CSS1 Constanta, dupa care am luat o pauza destul de mare, asa de vreo 5 ani. M-am reapucat apoi de sport,mult mai tarziu, la varsta de 22 ani, dupa ce am devenit absolvent de facultate, cand am invatat sa inot (da, sunt nascut la malul marii si mi-au trebuit 22 ani sa invat sa inot) iar din 2014, adica la 36 de ani, am inceput sa particip la competitii de amatori. Prima competitie, si care mi s-a parut cea mai dificila din viata mea, a fost Triatlonul de la Mogosoaia, din 2014, unde am participat la proba sprint individual  – “Primul meu thriatlon” (750 m inot, 10 km alergare, 20 km bicicleta).

Alergi, inoti si ai inceput direct cu un triatlon. La ce alte competitii ai mai participat pana acum si care au fost cele mai bune rezultate obtinute?

Da, mai mult inot decat alerg. Ma inteleg bine cu ambele sporturi dar sportul pe care-l iubesc cel mai tare este totusi inotul. Am inceput cu triatlon pentru ca este singura disciplina unde pot sa le combin pe ambele. Nu ma inteleg din pacate cu bicicleta, asa  ca am renuntat repede la triatlon individual si am trecut la stafeta. In 2014 am participat la 6 competitii: 3 triatloane, o cursa de 10km la Semimaratonul Bucurestiului, un semimaraton in cadrul Maratonului Bucuresti si celebrul Urbatlon, deja consacrat printre corporatisti. Dupa primul triatlon am constientizat ca, desi participam la competitii de triatlon, aveam un obstacol care ma impiedica sa performez: teama de bicicleta. Asa ca am hotarat ca o stafeta este cea mai buna solutie pentru mine. Colegul meu Gabriel Pralea a fost  cel care a venit cu ideea si a format echipa, alaturi de colegul nostru Ionut Pavel. In aceasta formula a aparut si prima urcare pe podium, cel putin pentru mine dar cred ca si pentru baieti: locul 3 la stafeta corporate la Triathlon Challenge Mamaia sub numele de de BCRelay Team (eu am facut partea de inot, Gabi alergarea si Ionut bicicleta). Ulterior, am schimbat numele echipei in BCR Team One dar formula a ramas aceiasi. Tot in 2014 am alergat si cursa de 10km la OMV Petrom Halfmarathon iar in toamna am facut primul meu semi-maraton (am reusit sa termin intr-un timp fantastic pentru prima incercare: 1h 39 min).

locul 3 stafeta Olimpica Corporate1

In 2015 m-am simtit mult mai bine antrenat si am hotarat sa fiu ceva mai curajos asa ca am participat pana acum la 11 competitii dintre care cea mai buna performanta am avut-o la Transfier, obtinand locul 3 la stafeta masculin, alaturi de colegul meu, Andrei Brebulet. In rest as mai mentiona pentru 2015 un loc 6 lacategoria mea de varsta la Aquachallenge Mamaia, performanta de care sunt foarte multumit avand in vedere conditiile de inot – a fost foarte frig iar eu aveam un short wetsuit iar apa marii era mult mai agitata decat ne-am fi dorit noi, concurentii. In plus, startul s-a dat cu 2 ore intarziere din cauza conditiilor nefavorabile si deja schema mea de alimentatie se daduse peste cap. La alergare, am bifat un frumos loc 6 la categoria mea de varsta, proba de 10km – Maratonul Plopeni. O alta experienta frumoasa, unde voi reveni mereu cu drag, a fost participarea la Swimathon, a carui cauza nobila ma face sa promit ca la anul, atat eu cat si colegii mei, vom inota mult mai bine, mai multe lungimi de bazin si vom strange si mai multe donatii.

tavi transfier

Care este “locul tau de joaca”? Unde si cand te antrenezi?

Fac antrenamente combinate: alergare, inot, stretching si full body workout. Locul preferat pentru alergare este Herastraul (am noroc ca locuiesc in apropiere). Nu alerg pe pista de atletism pentru ca nu particip la competitii pe pista.  In general fac o tura (7km) + scari + intervale iar seara mai alerg si pe Bd. Aviatorilor (e liber si e spatiu suficient pentru intervale). In plus mai fac antrenamente, mai rar la sala si mai des acasa: o ora de full body workout care ajuta mult intarirea musculaturii. Am un circuit facut de mine care include flotari, izometrie si exercitii pentru intarirea musculaturii trunchiului superior  (tractiuni, abdomene, etc.) dar am preluat si de la antrenori consacrati cateva antrenamente. In timp, am crescut nivelul de dificultate al exercitiilor pentru a fi cat mai in forma la concursuri.

De foarte multe ori, cand am competitii programate, am zile in care nu stiu altceva in afara de munca + antrenamente. De fapt, timpul este cea mai importanta  resursa si din pacate insuficienta  pentru noi, corporatistii, care trebuie sa ne petrecem cel putin 8-9 ore pe zi in corporatiile noastre.

tavi newIn afara de sport ai o dieta speciala? Cum iti menti greutatea?

Nu tin o dieta speciala. Pe langa antrenamentele zilnice, mai ales in perioadele de repaus, sunt foarte atent si la alimentatie. Incerc sa mananc cat mai sanatos posibil adaptat evident consumului meu caloric si nevoilor mele ca sportiv. Am marele avantaj  – dar uneori poate fi si dezavantaj – ca imi place sa gatesc. Avantaj pentru ca pot sa fiu foarte atent la ceea ce mananc, la cum imi pregatesc si la cum imi dozez mesele. Dezavantaj poate fi pentru ca am o placere vinovata: dulciurile. Pur si simplu e ceva fara de care nu pot rezista. Asta, alaturi de cafeaua si ceaiurile zilnice. Nu exagerez dar sunt dependent de ele.

Un mic “secret” al monitorizarii greutatii: am o pereche de pantaloni ceva mai vechi pe care nu ii mai port dar ii pastrez ca si etalon si pe care ii probez din cand in cand ca sa ma asigur ca sunt in parametrii stabiliti pentru mine.

Ce planuri ai pentru viitor?

Planurile mele de viitor se impart acum in doua categorii: planuri pe termen scurt (urmatorul an) si planuri pe termen lung (ce imi doresc sa realizez cam dupa varsta de 40 de ani).

Pe termen scurt, in 2016 am planificate niste participari la o serie de evenimente sportive: Varna Open Swimming (4400m inot), Triatlonul de la Mamaia, Aquachallenge (proba de 5000m probabil), Triathlonul Transfier, Cupa Hamsia la inot (Vama Veche), si una sau doua curse de semimaraton la cele 2 evenimente din Bucuresti si desigur Swimathonul.

Pe termen lung, planuiesc cumva sa intru “cu jumatate de norma” sa zic asa pe domeniul de instructor sportiv, dar deocamdata sunt in faza de cercetare si documentare. Adun material, strang informatii si vad ce si cum. Ar fi interesant pentru mine, dar clar, atat timp cat voi putea  sa-l practic, nu voi renunta niciodata la sport.

Pe Tavi il gasiti pe Facebook sau alaturi de colegii lui, Arlechinii Meseriasi.
tavi2