Sfaturi pentru alergarea pe timp de iarna

V-ati plictisit de antrenamentele pe banda sau pe bicicleta eliptica? Chiar daca este iarna in toata regula, asta nu inseamna ca nu va puteti antrena afara. Actionand inteligent puteti transforma un antrenament la o temperatura scazuta intr-o activitate placuta si revigoranta.

Iata cateva sfaturi pentru a face asta:

1. Vorbiti cu medicul dumneavoastra

Aerul rece poate provoca dureri in piept sau crize de astm de aceea este indicat sa vorbiti cu medicul dumneavoastra inaint e de a va angaja la o alergare pe timp de iarna. De fapt, acest sfat este valabil pentru orice anotimp, inainte de a va apuca de o activitate sportiva faceti-va un set complet de analize si discutati cu medicul de familie. Astfel puteti preveni anumite accidente sportive.

2. Imbracati-va corespunzator

Iata cateva reguli de baza de care sa tineti cont:

  • imbracati-va ca si cand ar fi cu 20 grade mai mult afara;
  • tineti cont de principiul stratificarii: incepeti cu un strat sintetic subtire, astfel veti fi siguri ca eliminati transpiratia si va mentineti pielea uscata. Apoi unul cu un material izolant (gen polar sau fleece) pentru a va incalzi iar in final un strat de tip Clima Cool pentru a va asigura mentinerea temperaturii corpului. In cazul in care exista si sanse de precipitatii, un strat exterior subtire care sa fie rezistent la apa se poate dovedi o idee excelenta.
  • purtati 2 straturi in partea inferioara: o pereche de colanti de alergare pentru iarna (astfel va mentineti temperatura si in partea de jos a corpului) si o pereche de pantaloni rezistenti la vant si umiditate.
  • folositi pantofi de alergare cu cat mai putina plasa pentru a evita pierderile de caldura si in acelasi timp folositi sosete mai subtiri, care sa nu fie din bumbac, pentru a va mentine picioarele uscate;
  • si nu in ultimul rand protejati-va extremitatile: caciula, buff-ul si manusile va sunt cei mai buni prieteni pe timp de iarna (plus ca sunt foarte simplu de dat jos in cazul in care va incalziti)

3. Nu va descurajati

Carosabilul umed si alunecos poate fi descurajant si va poate afecta viteza, in acelasi timp solicitand ceva mai multa concentrare insa ganditi-va la rezultatul si la satisfactia din final. Nu renuntati niciodata!

Editorial Travel Photography: The Thrill of running in the snow, Mont Royal Park, Montreal, Quebec, Canada4. Planificati-va atent traseul

Nu lasati nimic la voia intamplarii. Planificati-va de acasa traseul, alegeti aleile pe care stiti ca sunt conditii optime de alergare (mai uscate, mai bine iluminate, etc.)

5. Incalziti-va inainte de antrenament

“Incalziti-va la caldura” ne sfatuiesc expertii. Coborati si urcati scarile sau sariti coarda la un ritm medi pentru cateva minute pentru a va pune sangele in miscare si pentru a va dezmorti inainte de a iesi afara.

6. Hidratati-va

Corpul nu isi poate regla nivelul de apa si, conform Colegiului American de Medicina Sportiva, aproape 95% din cazurile de hipotermie apar atunci cand oamenii nu sunt suficient de hidratati inainte de a iesi afara. Consumul de lichide in timpul antrenamentului este important nu doar ca sa inlocuiasca ceea ce se pierde prin transpiratie ci sa inlocuiasca si ceea ce se pierde atunci cand expiram. Morala? Nu uitati sa va hidratati doar pentru ca afara este frig!

7. Nu uitati de protectia solara

Da, arsurile sunt posibile si pe timpul iernii intrucat zapada reflecta puternic razele solare. In plus, pe langa crema de fata, folositi si un balsam de buze cu factor de protectie pentru a preveni uscarea buzelor.

8. Nu uitati sa va schimbati hainele imediat dupa ce ati terminat antrenamentul pentru a preveni hipotermia

Schimbati-va imediat dupa antrenament, serviti o bautura calda si simtiti-va impliniti dupa o alergare in aer liber.

 

Cu un echipament potrivit si cu “know-how”-ul dobandit in timp, veti putea face din alergarea pe timp de iarna o activitate placuta. Spor la alergat!